Friday, June 17, 2016

上網不上癮,真係得?


台灣有一本書,叫做《上網不上癮》,封面係一個疑似專業人士,著住醫生袍,好有自信咁企係到。精彩既地方係內容:張立人醫師針對新興的網路成癮現象,探討其定義、成因以及治療之道。書中包含自我檢測量表、網路成癮的類型、網路成癮造成的不良後果、醫師及諮商者的專業協助等,加上許多真實案例,以深入淺出的方式,針對一般人常見的疑惑,完整的加以解說。

張醫師企圖將網絡與成癮與後果互相掛勾,其實係咪真係得架?

外國亦有研究點去治療對電腦使用成癮既人(不是上網成癮啊),發現原來跟住坊間既guildlines去戒癮係好危險亦唔合附道德原則。簡單嚟講,從來唔會有一本通書睇到老。一個人有成癮行為,背後可能有好成因,未必跟電腦,或者上網有關。吸食毒品,唔通貪佢夠保健?

網絡與成癮與後果,可以係一個互為因果,但不是絕對,單向的公式。

Reference:
Shaffer, H. J. (2000), “Computer addiction": A critical consideration, American Journal of Orthopsychiatry, P.162-168.

No comments:

Post a Comment